marți, 11 ianuarie 2011

Buna dimineata, copilarie...

Spune-mi, iti mai aduci aminte de mine? Sunt tot eu, cea pe care-o stii chiar daca iata,oamenii,iubirea,au lasat amprente pe drumul meu.Ignorandu-mi umerii obositi, gandurile triste, nelinistile din suflet, visele tacute, aripile frante...Sunt tot eu, mai ales acum cand sunt inconjurata de atatea suflete curate de copii.
   Apropo...!Ce inseamna copilaria? Sau a fi copil?
   Pentru mine, si pentru cei mai multi dintre noi, este perioada aceea magica despre care, chiar daca nu ne amintim prea multe, poate doar din povestirile fratilor mai mari sau a parintilor, o pastram in suflet si ne gandim mereu cu placere la ea. De curand am realizat ca nu mai este atat de simplu sa fii copil...In societatea in care traim si care ne "sugruma" dorinta de a fi oameni, in sensul cel mai curat al cuvantului, cand ne uitam in ochii unui copil nu mai vedem doar curatenia  aceea sufleteasca ce se numeste inocenta, ci vedem si o oglindire a lucrurilor care ne macina pe noi, oamenii mari.Din dorinta de a fi din nou copil, sau pur si simplu pentru ca iti amintesc de curatenia aceea sufleteasca ce se numeste inocenta, as vrea sa am puterea sa cred ca ochii unui copil ma pot face mereu doar sa zambesc si sa ma intreb " care-i farmecul tau?care e secretul de esti atat de dulce?" Am tot mai des prilejul sa-mi aduc aminte de copilarie, amintiri care nu sunt acuma decat niste franturi, dar care au o putere de neimaginat asupra sufletului meu...Singurul sfat pe care il am pentru "oamenii mari" este sa-si schimbe putin atitudinea fata de copii.Ei merita mereu mai mult, mai bine, mai curat, Si nu vorbesc doar de conditii, ci si de felul in care li se vorbeste...nu e bine sa-i raspunzi niciodata unui copil, la orice fel de intrebare: " vei vedea cand vei fi mare". Evident ca asa va fi, dar copilul nu trebuie s-o stie, ca sa-i putem ocroti visele cat mai mult timp si pentru ca el sa poate sa ne duca visele mai departe. Asta-i tot...si nu uitati, copii am fost toti si doar cativa au stiut sa pastreze aceasta amintire vie....asa ca orice om mare ai fi, cauta un copil si te va ajuta sa-ti recapeti macar o mica frantura din puritatea de alta data...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu